J’ignore si cet “Electric Speedster” sur base d’une réplique Beck de Porsche 356 est l’avenir des répliques (ou des ancêtres)
Mais c’est une solution qui existe et qui a le mérite d’être économique et écologique à l’usage …
(mais l’achat n’est certainement pas aussi économique … et le recyclage des batteries NiMh aussi écologique que cela)
Celui ci était exposé au Mooneyes Hot rod & Custom show à Yokohama (au Japon) le weekend passé
Cette solution “en kit” est proposée aux USA depuis de nombreuses années et permet actuellement d’excellentes performances
La grosse complication d’une telle adaptation sur un ancêtre ou une réplique étant de répartir correctement le poids
et de gérer l’encombrement des batteries nécessaires au bon fonctionnement d’un tel véhicule …
© Photos by Shin Watanabe (Facebook Gallery)
vous trouverez d’autres photos de l’évenement dans la galerie FB de CSP : Yokohama Hot Rod Custom Show 2012
mais aussi dans 4 superbes galleries sur Speedhunters : Art on Wheels, Custom Magic, Spotlight-o-rama, Setting Standards
I do not know if this “Electric Speedster” on a Porsche 356 Beck replica basis is the future of replicas (or vintage car)
But it is a solution that exists and has the advantage of being economical and ecological at use …
(but buying is certainly not as economical … and recycling of NiMH batteries as environmentally friendly as this)
This speedster was exposed to the Mooneyes Hot Rod & Custom show in Yokohama (Japan) last weekend
Those “electric conversion kit” are available in the USA for many years and currently allows excellent performance
The big complication of such an adaptation of an vintage car or a replica being properly distribute the weight
and manage volume of battery necessary to operate such a car …
© Pictures by Shin Watanabe (Facebook Gallery)
You find more pictures of this event on the CSP Facebook gallery : Yokohama Hot Rod Custom Show 2012
But also on 4 pictures gallery on Speedhunters : Art on Wheels, Custom Magic, Spotlight-o-rama, Setting Standards