17ème partie de ce projet consacré à la remise en état d’un Bus Bay Window HighRoof 69′
Le dernier post était consacré aux premières photos du combi revenu à l’atelier
Là, il est temps de passer au remontage … les trains roulants qui avaient été remontés en carrosserie ont été complétés (amortisseurs, etc … )
Une couche de cire de protection a ensuite été injectée dans les corps creux et appliquée sur les jonctions de tôles
Puis retour du boitier de direction et de divers éléments du freinage (levier, maitre cylindre, durites rigides, etc …)
Là, le remontage se poursuit encore pour un bout de temps … on en reparle très prochainement …
Seventeen part of this project about restoration of a ’69 HighRoof Bay Window Bus
The last post was devoted to the first pictures of the bus back in the workshop
Now, Its time for reassembly … running gear bolted on bodyshop were completed (dampers, etc …)
a layer of protective wax was then injected into the hollow body and applied to the sheets metal junctions
Then return of the steering box and various brake components (lever, master cylinder, rigid hoses, etc …)
The last post was devoted to the first pictures of the bus back in the workshop
Now, Its time for reassembly … running gear bolted on bodyshop were completed (dampers, etc …)
a layer of protective wax was then injected into the hollow body and applied to the sheets metal junctions
Then return of the steering box and various brake components (lever, master cylinder, rigid hoses, etc …)
There, the reassembly is on the way for a while … we‘ll talk soon …