70 Japan BayWindow Bus, part 7

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7ème partie de ce projet consacré à la restauration d’un Bus Bay Window 70 importé du Japon.

Dans le post précédent, on retirais la face avant et on terminais sur la mise en place du 1er renfort de face avant
Aujourd’hui on continue à l’avant avec le remplacement du second renfort inférieur et la face avant
Le renfort est ajusté, traité puis pointé sur les zones qui avaient été préalablement traitées  
Si l’on veux conserver au maximum l’aspect d’origine, le travail sur la face avant est plus fastidieux
Après être ajustée, elle doit être pointée, soudée et même brasée dans les ouvertures de portes  

Là, on est parti pour quelques posts consacrés à l’avant, on reparle de la suite très prochainement …  

Seventh part of this project dedicated to the restoration of a ’70 Bay Window Bus imported from Japan.

In the previous post, the front face was removed and we finish with the installation of the first reinforcing front
Today we continue to proceed with the replacement of the second lower reinforcement and the front face
The reinforcement is adjusted, treated then spot welded at the areas that had been previously treated
If we want to retain the maximum original appearance, work on the front is more tedious
After being adjusted, it must be spot welded, welded and even brazed in some point of the door openings

There, we went to some posts dedicated to the front, we talking about the following very soon …