66 off road watercooled, part 4

vw,pat vw shop,off road,tout terrain,boxer,alfa romeo,watercooled,moteur,engine,motor,beetle,cox,coccinelle,modification,67 watercooled

vw,pat vw shop,off road,tout terrain,boxer,alfa romeo,watercooled,moteur,engine,motor,beetle,cox,coccinelle,modification,67 watercooled

vw,pat vw shop,off road,tout terrain,boxer,alfa romeo,watercooled,moteur,engine,motor,beetle,cox,coccinelle,modification,67 watercooled

vw,pat vw shop,off road,tout terrain,boxer,alfa romeo,watercooled,moteur,engine,motor,beetle,cox,coccinelle,modification,67 watercooled

vw,pat vw shop,off road,tout terrain,boxer,alfa romeo,watercooled,moteur,engine,motor,beetle,cox,coccinelle,modification,67 watercooled

Poursuite du projet “off road” entamé en décembre à l’atelier …
avec la remise en état et la fiabilisation de cette cox 66′ tout terrain avec son 4 à plat “watercooled”.

Début des travaux sur la caisse … un premier post avec le remplacement du longeron gauche … 
on démarre avec le placement d’un renfort de caisse et découpe des parties rongées par la rouille
Le passage d’air n’ayant plus d’usage depuis l’arrivé du moteur Flat 4 Alfa, celui ci est rebouché dans le longeron neuf.
Celui ci est ensuite re-soudé en place … on termine avec la reconstruction des tôles qui étaient à proximité    

La suite dans un prochain épisode … 

 

 

Continuation of the “Off road” project started in December in the workshop 
with rehabilitation and reliability of this ’66 off road beetle with a Alfa Romeo watercooled 4-cyl. 

Start of work on the body first post with the replacement of the left heather channel
we start with the placing of body reinforcement and cutting the rusted parts
The air hole having no use since the arrival of the Alfa Flat 4 engine, this one is closed in the new heather channel.
He is then re-welded in place it ends with reconstruction of the metal sheets that were near

Folowing in an upcoming episode