1915 cc for a '69, part 3 ...

1915 for a 69, motor, moteur, 1915cc, 1915, 1969, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, culasse, cb, mahle, engle, weber, empi, cb performance, performance, parts, travail, work, deck height,

1915 for a 69, motor, moteur, 1915cc, 1915, 1969, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, culasse, cb, mahle, engle, weber, empi, cb performance, performance, parts, travail, work, deck height,

1915 for a 69, motor, moteur, 1915cc, 1915, 1969, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, culasse, cb, mahle, engle, weber, empi, cb performance, performance, parts, travail, work, deck height,

Voici quelques photos de l’avancement du moteur 1915 cc à l’assemblage actuellement … celui pour la 69′
Lors de l’épisode précédent c’était le réglage du jeu axial qui était illustré …
Dans celui-ci, c’est la mesure de “deck height”, une opération nécessaire pour calculer le rapport volumétrique du moteur.
Puis une seconde série de photos (avec notre modèle) au moment du serrage des culasses à la clé dynamométrique.
Et un “Avant-Après” … illustré par le montage à blanc des tôles avant peinture … et après leur retour de carrosserie …    

Here are some pictures of the progress on this 1915cc engine curently in the assembly linethis one is for a ’69 beetle
In the previous episode the flywheel endplay was set … 
In this one, the deck height is measured, an operation necessary to calculate the compression ratio
Then a second set of photos (with our top model) tightening the cylinder head with the torque wench.
And a “Before-After” illustrated by dry mounting the engine tin before paint … and after their return from the body shop …  

One Response

    Non seulement un beau travail, mais aussi une belle présentation qui mérite son classement VIB
    amicalement

Comments are closed.